Je wilt er natuurlijk alles aan doen om je website interessant te maken voor potentiële klanten. Bij het ontwerpen en bouwen van een website zijn een aantal dingen die je niet moet doen. Dit zijn de 5 don’ts voor je website;
Wanneer bezoekers naar uw website komen, is een van de kenmerken die zij het meeste waarderen leesbaarheid. Houd er rekening mee dat niet iedereen die uw site bezoekt, alle technische voorwaarden uit uw branche kent. Stel teksten dus zo op dat iemand zonder ‘kennis’ ook kan begrijpen wat er staat. Dit kun je doen door technische moeilijk te lezen tekst bijvoorbeeld aan te vullen met illustraties of een video.
Elke pagina die meer dan drie seconden nodig heeft om te laden, verliest bijna de helft van zijn verkeer Dit betekent dat als je site traag is, de helft van je potentiële klanten zou kunnen verliezen – en ze meteen terugsturen naar de zoekresultaten waar ze een van uw concurrenten zullen vinden.
Op mobiele apparaten is het tijdsbestek iets meer vergevingsgezind en worden pagina’s na 5 seconden meestal door 74% van de mensen verlaten. Toch zijn laadtijden belangrijk – en als die van u niet snel zijn, kunt u klanten verliezen. Een belangrijke tip is om de laadtijd te beperken is door media die je toevoegt aan de website eerst te comprimeren zodat deze de kleinst mogelijke bestandsgrootte hebben. Door dit te bepreken naar een minimum wordt media sneller geladen en beïnvloed dit ook de laadtijd van de gehele pagina.
Maak je bijvoorbeeld gebruik van een CMS-systeem zoals WordPress? Bekijk dan eens kritisch je geïnstalleerd plug-ins. En gebruik alleen de plug-ins die de website echt nodig dient te hebben.
Tot slot kijk goed naar je hosting! Een slechte hosting gaat natuurlijk geen positief effect hebben op alle rekenkracht die hij moet voorzien om je website te kunnen laden.
Hoewel het uiterst belangrijk is om oproepen tot actie op uw site te plaatsen, kunnen te veel overweldigend zijn. Als bezoekers het gevoel hebben dat ze worden gebombardeerd met knoppen die om hun informatie vragen, kunnen ze in de war raken over wat ze moeten kiezen – of nog erger, geïrriteerd door het overdreven-verkoopgevoel.
Deze afbeelding laat de perfecte balans zien van wat u op uw pagina zou moeten hebben voor wat betreft calls-to-action. De weergegeven knoppen zijn gemakkelijk te vinden en bieden bezoekers een plaats om te reageren op hun interesse in uw service.
De oproepen tot actie worden getoond op een manier die niet aandringt op persoonlijke informatie, maar biedt de bezoeker eerder een optie om contact op te nemen wanneer ze klaar zijn.
Slechte stockfoto’s zijn misschien wel een van de slechtste dingen om op een professionele website op te nemen. Niet alleen lijken ze fake, maar ze laten het ook lijken alsof je niet de middelen hebt om afbeeldingen van je eigen bedrijf te maken.
Afbeeldingen kunnen helpen om uw bedrijf te illustreren en wat het voor klanten kan betekenen, maar als ze duidelijk worden opgevoerd, doet u uw site geen plezier. Overweeg in plaats daarvan een fotograaf in te huren om afbeeldingen van hoge kwaliteit te maken van uw kantoor, producten of projecten uit het verleden.
Tegenwoordig vinden meer Google-zoekopdrachten plaats op mobiele apparaten dan op desktopcomputers. Dit betekent dat uw potentiële klanten op zoek zijn naar informatie terwijl ze onderweg zijn en dat ze toegang moeten hebben via hun smartphones en andere apparaten. `
De enige manier om dit te garanderen is door middel van responsief ontwerp, waardoor uw site kan worden aangepast aan elke browser en schermgrootte en een geweldige gebruikerservaring biedt. Hoewel het misschien wat uitgebreid ontwikkelingswerk vereist als uw site momenteel niet mobielvriendelijk is, is het uw tijd en bronnen wel waard om meer potentiële klanten te bereiken.
Wil je een keer kritische naar je website laten kijken?
Neem contact met ons op via [email protected] of via 040 – 711 4274 en we helpen je graag!