Bel me terug

Vraag vrijblijvende offerte aan

De zomerperiode; een mooi moment voor een webshop optimalisatie!

De zomerperiode een mooi moment voor een webshop optimalisatie!

Nu de “AVG-storm” is gaan liggen ie het een mooi moment voor weer te focussen op de optimalisatie van je webshop én daar is de zomerperiode perfect voor! Kijk eens met een frisse blik naar je webshop en kijk hoe je deze kunt verder kunt optimaliseren.

Zo kun je bijvoorbeeld alvast na gaan denken over het najaar (die online start vanaf september!) met daarbij alle feestdagen. In deze drukke periode wil je natuurlijk zoveel mogelijk omzet genereren. Hier alvast 5 tips waar je nu al over na kan denken:

1. Zet producten in de ‘spotlight’
Dit kun je bijvoorbeeld doen door producten nog eens extra in de sportlight te zetten op je homepage. Of eens goed te kijken naar de indeling van de categorieën zijn deze nog actueel of moet er juist een herstructurering plaats vinden? Door dit goed te beoordelen en te leren van voorgaande jaren. Kun je je webshop optimaliseren voor deze periode.

2. Vermeld wanneer het product in huis is en voorkom teleurstellingen
Daarnaast is het belangrijk dat in deze periode het voor de bezoeker helder is wanneer ze hun bestelling kunnen verwachten. Vermeld dus duidelijk in de webshop wanneer het product in huis is. Zo voorkom je teleurstellingen bij je klanten en de shop ervaring op je webshop!

3. Ben te bereiken voor je klanten
Daarnaast willen klanten bij vragen direct geholpen kunnen worden anders bestellen ze het wel bij een ander! In deze periode zijn er vaak ook meer klantenvragen of bestellingen, verzenden en producten retour te sturen. Een handige tip is om een live chat module in te stellen zodat klanten eenvoudig met je kunnen chatten en direct antwoord op hun vraag ontvangen. Dit geeft extra vertrouwen om juist bij je webshop te kopen!

4. Optimaliseer je mobiele website
In deze periode is het natuurlijk essentieel dat het bestelproces vlot gaat. Bekijk nog een kritisch hoe het bestellen gaat op een mobiele telefoon of tablet. Het wordt vaker vermeld maar klanten bestellen steeds meer via hun telefoon of tablet een product in een webshop. Werkt dit niet helemaal lekker? Dan gaan ze naar de concurrent waarbij het bestelproces wel eenvoudig verloopt.

5. Zorg dat je webshop-hosting deze drukte aankan
Vanaf september begint de drukte al te komen. Het is daarom goed om even af te stemmen met de hostingpartij hoe je webshop is ingericht voor piekdruktes in de komende periode. Je wilt natuurlijk dat je webshop zo’n succes is door alle optimalisaties en dat de hosting deze piek van bezoekers niet aan kan!

Wil je er dus helemaal klaar voor zijn? Investeer deze zomer al in je webshop om hem te optimaliseren en up-to-date te houden. Wij van WebEngine helpen je daar graag bij!
Neem contact met ons op via [email protected] of via 040 – 711 4274 en we helpen je graag!